Leeuwin in Zuid-Afrika

Het beste van 2019 – Jaaroverzicht

Het einde van een jaar. Meer nog, het einde van een decennium. Met zicht op 2020 blikken we graag nog een laatste keer terug op het voorbije jaar. De beste momenten op reis van het afgelopen jaar hebben we in een mooi jaaroverzicht gegoten. Reis je even terug mee in de tijd? En onder het beste van 2019.

Eerste skitrip

2019 begonnen we met een eerste skitrip richting Oostenrijk. Niet alleen een eerste ervaring met skiën stond ons te wachten, maar ook een eerste rit met de camper doorheen winterlandschap. De rit viel uiteindelijk beter mee dan het skiën zelf. Na tien valpartijen hadden we err genoeg van. Geef ons maa die après-ski! Ons volledige verhaal van deze wintervakantie kan je hier nog eens lezen.

Vakantie in november Oostenrijk

Porto in Portugal

Onze eerste, meer Zuiderse, reis in 2019 was een tripje naar Porto in Portugal. Hier genoten we van de eerste zonnestralen van het jaar en dronken we Porto op een terrasje aan de Douro. Een van de meest gezellige, relaxte reizen van het afgelopen jaar voor ons. Porto heeft ons in veel opzichten verbaasd. Het is een romantische stad en het gebied er rond is prachtig. Een aanrader als citytrip!

Zuid-Afrika ontdekken

Niet veel later vertrokken we naar Zuid-Afrika. Een warmer klimaat waar wij toch veel beter aarden. Natuurlijk gingen we niet alleen zo ver voor het mooie weer. Er is zoveel te zien en te doen en de uitzichten zijn waanzinnig. Het beloofde een van onze mooiste reizen ooit te worden. Het landschap daar is met niets anders te vergelijken. Daar bovenop deden we onze eerste safari en die ervaring is er eentje dat ons de rest van ons leven zal bijblijven. We kunnen een reis naar Zuid-Afrika eigenlijk aan iedereen aanraden.

Leeuwin in Zuid-Afrika

Caraïben

Vlak voor de zomer, in mei en juni, zijn we Caraïbisch gebied gaan verkennen. We reisden eerst naar Cuba, waar we niet helemaal van onder de indruk waren, door naar de Bahamas om dan te eindigen in Jamaica. Dit was een fantastische reis. We hebben zoveel mooie plekjes gezien. Enige nadeel? De kostprijs. Want hoe low-budget je hier ook probeert te leven, het blijft een kostelijk plaatje. Niet dat het niet de moeite is om er naartoe te gaan, maar achteraf bekeken was het zeker niet onze mooiste reis. Wel de duurste tot nu toe.

Goedkoop in de Bahamas

Zomervakantie

In de zomer was het in ons thuisland België uitstekend weer en dus bleven we in juli thuis. Nu ja, echt thuiszitten doen wij zelden dus trokken we erop uit om plekjes dichterbij huis te leren kennen. Zowel in België als Nederland zijn er prachtige steden en natuurparken te zien. Ook in Luxemburg ontdekten we pareltjes. Reizen hoeft niet altijd duur te zijn en ook helemaal niet duur. Dat maakte 2019 ook nog eens duidelijk voor ons.

Rondtrip Luxemburg waterval

Familievakantie

Griekenland stond al langer op onze bucketlist binnen Europa en in augustus was het moment eindelijk daar. We gingen op familievakantie naar Kreta! Wat ons betreft, nu al het mooiste eiland van Griekenland. De zee is er prachtig en ook de steden zijn er erg fotogeniek. Hoewel we er maar een goede week waren, was het zeker een van de mooiste weken van 2019. Gezellig samenzijn met familie, genieten van het schitterende weer en van het prachtige eiland.

Aan het strand in Kreta. beste van 2019

Verrassende citytrip

Nog een land waarvan we onder de indruk waren in Europa, is Zweden. We ontdekten hier vooral Stockholm en wat een fantastische stad is dit! Als je een leuke, boeiende citytrip zoekt is dit zeker een aanrader. Je vindt er genoeg cultuur en bezienswaardigheden maar ook prachtige natuur. Daar bovenop waren we onder de indruk van het reilen en zeilen van het openbaar vervoer. Dat is in Zweden tot in de puntjes in orde. We hopen dat België zich hier snel door laat inspireren.

Straatbeeld Stockholm

Roadtrip Italië

Na een warme zomer, trokken we er in september op uit met de wagen. Italië is een ongelooflijk mooi land en een roadtrip maken was de beste optie om zoveel mogelijk te zien ter plekke. We reden tot Toscane en bezochten heel wat Italiaanse steden waaronder Siena onze favoriet was. Wat een parel! Toscane zelf liet ons verbazen en we willen nu al een keertje terug. Het Zuiden van Italië moeten we nog bezoeken en dat staat bij deze ook genoteerd op de planning voor de komende jaren.

Roadtrip Italië Braies

Roadtrip Normandië

Na een succesvolle roadtrip in Italië, hadden we de smaak goed te pakken. We besloten nog een (korte) roadtrip naar Frankrijk te maken. Weliswaar naar het mooie, ruwe Normandië. Het was ook tijdens het weekend van Wapenstilstand dat we er waren wat de ervaring des te specialer maakte. Wij zijn helemaal ondersteboven van de wilde natuur van Normandië. Zo dichtbij huis en toch zo bijzonder. Het absolute hoogtepunt was de Mont Saint Michel bezichtigen. Prachtig!

Mont Saint-Michel in Normandie. Het beste van 2019

Last-minute naar de zon

Het plan was om in november en december thuis te blijven, met uitzondering van een paar uitstapjes. Maar na genoeg van het druilerige weer in België te hebben, besloten we last-minute nog een reis te maken. Met zicht op een dure decembermaand qua feestelijkheden, mocht het uiteraard geen al te dure reis worden. De enige vereiste? Warm weer en toch ook wat cultuur. Egypte was de ideale bestemming! Een week voor het boeken van de reis vertrokken we al. Het weer was er schitterend. Wie geniet er nu niet van 25 graden en meer in december? Een aangename reis met de nodige ontspanning voor de drukte van de feestdagen.

Sigridofthesun Afrika. het beste van 2019

Het beste van 2019 – Overzicht

Op vlak van reizen was 2019 voor ons een goed jaar. We hebben meer dan 12 nieuwe landen bezocht. Voor al de vluchten die we hebben genomen willen we graag iets terug doen. We zijn ons er heel bewust van dat dit erg slecht voor onze planeet is. Wie tips heeft om de CO2-uitstoot enigszins te compenseren, mag dat altijd laten weten in de comments.

Nieuwjaar 2020

Wij kijken alvast uit naar een fantastisch nieuw jaar. Een nieuw tijdperk waarin dromen najagen voorop staat en we veel geluk en liefde mogen vinden. We wensen dit jou dan ook ter harte toe. Maak er mooi nieuw jaar van!

Wij zetten het nieuwe jaar alvast goed in. Heel binnenkort vertrekken we al op een nieuw avontuur richting Peru. In februari is het de beurt aan Jordanië. Je kan onze reizen ook volgen via Facebook en Instagram.